H geralumin.gr δεν ευθύνεται για προϊόντα που διαθέτει στους πελάτες του τα οποία μπορούν να χαρακτηριστούν ως ελαττωματικά (σπασμένα, φθαρμένα κ.λπ.), κακής ποιότητας ή που δεν πληρούν τις προδιαγραφές που αναφέρονται στην περιγραφή τους. Όλα τα προϊόντα παραλαμβάνονται από τους προμηθευτές συσκευασμένα.

Σε κάθε περίπτωση όμως διατηρείτε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα προϊόντα που αγοράσατε και να ζητήσετε την αντικατάσταση – επισκευή τους σε όλες τις περιπτώσεις στις οποίες είτε πουλήθηκαν λανθασμένα προϊόντα ή είτε παραλάβετε προϊόντα κακής και ελαττωματικής ποιότητας. Το διάστημα υπαναχώρησης είναι 14 ημέρες σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία.

Για τον προσδιορισμό του ελαττώματος του προϊόντος θα πρέπει αυτό να ελεγχθεί από το τεχνικό τμήμα του κεντρικού αντιπροσώπου Ελλάδος της κατασκευάστριας εταιρείας ή το εργοστάσιο κατασκευής. Σε καμία περίπτωση δεν θα γίνονται δεκτά πορίσματα ελαττωμάτων από οποιοδήποτε τεχνικό συνεργείο ή τεχνικό ή άλλο μη εξουσιοδοτημένο όργανο πέρα από τον ίδιο τον κατασκευαστή ή εξουσιοδοτημένο όργανό του.  Επίσης για την αποδοχή του προϊόντος προς αντικατάσταση από τον εισαγωγέα, το προϊόν δεν πρέπει να έχει υποστεί αντικανονική χρήση ή να φέρει σημάδια κακής μεταχείρισης (γρατσουνιές, χτυπήματα, σπασίματα, υγρασία, σημάδια οξείδωσης, στρεβλώσεις κ.ά.) ή  να μην έχει συντηρηθεί. Δεν αναγνωρίζονται οι βλάβες στα ηλεκτρονικά μέρη σε περιπτώσεις πτώσεις τάσης ή λάθος συνδεσμολογίας. Το προϊόν πρέπει να επιστραφεί πλήρες. Επίσης η συσκευασία θα πρέπει να είναι πλήρης και σε άριστη κατάσταση (όπως ακριβώς αγοράστηκε) και να συνοδεύεται απαραίτητα με την πρωτότυπη απόδειξη ταμειακής – παραστατικό αγοράς ή δελτίο εγγύησης προϊόντος.

Ο αγοραστής θα πρέπει να δηλώσει το πρόβλημα του προϊόντος μέσω mail ή τηλεφωνικά και να το αποστείλει στην εταιρεία. Η geralumin.gr υποχρεούται να επιδιόρθωση ή αντικαταστήσει το προϊόν με άλλο ίδιο – μη ελαττωματικό. Ο πελάτης έχει το δικαίωμα να απαιτήσει τα χρήματά του πίσω, εφόσον έχει γίνει ο απαραίτητος τεχνικός έλεγχος του προϊόντος από εξουσιοδοτημένο τεχνικό συνεργείο της κατασκευάστριας εταιρείας ή του εργοστασίου κατασκευής , τα οποία η geralumin.gr υποχρεούται να του καταβάλει εντός (14) ημερών από την απαίτηση.

Τα έξοδα επιστροφής ελαττωματικών προϊόντων και αντικατάστασής τους επιβαρύνουν την geralumin.gr (συνολικά από και προς πελάτη και κατασκευαστή). Σε περίπτωση όμως που το προϊόν δεν παρουσιάζει κάποια δυσλειτουργία σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή τα συνολικά έξοδα μεταφοράς αμφίδρομα (παραλαβής και αποστολής τόσο από και προς την αντιπροσωπεία όσο και από και προς την geralumin.gr) επιβαρύνουν τον πελάτη.

Εγγυήσεις και επιστροφές – Ελλάδα

Νομική εγγύηση

Για πόσο ισχύει η νομική εγγύηση για καινούργια και μεταχειρισμένα εμπορεύματα;

Ισχύει για 2 χρόνια, για καινούργια αλλά και για μεταχειρισμένα εμπορεύματα.

Αν το εμπόρευμα είναι ελαττωματικό, ποιος είναι υπεύθυνος για τη διευθέτηση του θέματος;

Ο πωλητής, ακόμη και για αγορές που πραγματοποιήθηκαν μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας. Ωστόσο, η πλατφόρμα μπορεί να έχει συμφωνήσει να ενεργεί ως μεσάζων, γι΄ αυτό να ελέγχετε προσεκτικά τους όρους αγοράς.

Τι προθεσμία έχει ο καταναλωτής για να ενημερώσει τον πωλητή σχετικά με ελαττωματικό εμπόρευμα;

Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώσει τον πωλητή για το ελάττωμα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Δεν προβλέπεται συγκεκριμένη προθεσμία εκτός από το νομικά προβλεπόμενο διάστημα των 2 ετών από την παράδοση του εμπορεύματος.

Ποιος οφείλει να αποδείξει την ύπαρξη ή όχι ελαττώματος και μέσα σε ποιο διάστημα;

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

Υπάρχει τρίτο μέρος που να μπορεί να βοηθήσει στην παροχή αποδείξεων;

Ο καταναλωτής μπορεί, με δικά του έξοδα, να αποταθεί σε ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα για γνωμοδότηση.

Τι είδους επανόρθωση δικαιούται ο καταναλωτής δωρεάν; Ισχύει κάποια προθεσμία για την εφαρμογή της επανόρθωσης;

Δεν υπάρχει «ιεράρχηση επανορθώσεων». Ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει επιδιόρθωση ή αντικατάσταση του εμπορεύματος, έκπτωση της τιμής ή επιστροφή των χρημάτων, εκτός αν η λύση αυτή είναι δυσανάλογη σε σχέση με το ελάττωμα. Ο πωλητής ή επιδιορθωτής πρέπει να εφαρμόσει μια λύση εντός εύλογου διαστήματος που δεν θα δημιουργεί προβλήματα στον καταναλωτή.

Το επιδιορθωμένο/αντικατεστημένο εμπόρευμα καλύπτεται από νέα εγγύηση;

Ναι, δίνεται νέα 2ετής εγγύηση αν το εμπόρευμα επιδιορθώθηκε ή αντικαταστάθηκε, εφόσον ο πωλητής έχει προβεί στην εν λόγω επιδιόρθωση ή αντικατάσταση σύμφωνα με την αρχική νομική εγγύηση και όχι από καλή θέληση.

Μπορεί ο καταναλωτής να προβεί σε ενέργειες κατά του εισαγωγέα ή άλλου μεσάζοντα της αλυσίδας εφοδιασμού, φθάνοντας μέχρι και τον κατασκευαστή;

Ναι, αλλά μόνο αν ο εισαγωγέας ή ο κατασκευαστής παρέχουν οι ίδιοι εμπορική εγγύηση.

Αν δεν επιτευχθεί φιλικός διακανονισμός, ποια είναι η προθεσμία για προσφυγή στη δικαιοσύνη;

Η προθεσμία παραγραφής είναι 2 χρόνια από την παράδοση των εμπορευμάτων, εκτός αν ισχύει αναστολή της νόμιμης περιόδου παραγραφής.

Ισχύουν άλλες νόμιμες εγγυήσεις βάσει του εθνικού δικαίου παράλληλα με τη νομική εγγύηση συμμόρφωσης;

Ισχύει 5ετής εγγύηση για ελαττώματα ακίνητων αγαθών.

Εμπορική εγγύηση

Ποιος είναι υπεύθυνος για την εφαρμογή της εγγύησης;

Το μέρος που παρέχει την εγγύηση, είτε ο πωλητής, είτε ο κατασκευαστής, είτε τρίτος εγγυητής. Να ανατρέχετε πάντα στην τεκμηρίωση που σας δόθηκε.

Κατά μέσον όρο, για πόσο διάστημα ισχύει μια εμπορική εγγύηση;

Στις περισσότερες περιπτώσεις για 2 χρόνια, όπως και η νομική εγγύηση.

Παρέχεται δωρεάν;

Όχι απαραιτήτως. Ο έμπορος καθορίζει τους όρους, και επομένως μπορεί να παρέχεται δωρεάν ή έναντι πληρωμής.

Πρέπει να επιβεβαιωθεί γραπτώς;

Ο πωλητής οφείλει να πιστοποιήσει την εμπορική εγγύηση εγγράφως ή με άλλο βιώσιμο και προσβάσιμο τρόπο.

Τι πληροφορίες πρέπει να παρέχονται;

Το περιεχόμενο της εγγύησης, συμπεριλαμβανομένων όλων των σημαντικών στοιχείων, όπως η διάρκεια, η τιμή και η γεωγραφική κάλυψη, τα στοιχεία της εταιρείας που την παρέχει και υπόμνηση της νομικής εγγύησης.